Jak Firma może stworzyć projekt strony www i wypromować go przez katalogi firm.
Jak Firma może stworzyć projekt strony www i wypromować go przez katalogi firm.
Każda Firma zadaje sobie pytanie w jaki sposób dotrzeć do nowych klientów. Jest wiadome, że tradycyjne kanały sprzedaży kurczą się w coraz szybszym tempie. Jedynym kanałem, który wzrasta jest Internet.
Co jest potrzebne Firmie , aby zacząć zarabiać w Internecie? Przede wszystkim strona www, Dobry projekt www nie jest wcale sprawą prostą. Nad takim projektem typowej strony firmowej profesjonalny grafik pracuje od 3 do 5 dni.
Projektowanie www
to jednak nie tylko grafika. Projekt graficzny trzeba „oskryptować”. Strona musi mieć przecież podstrony, aktywne menu i formularze, np. kontaktowe, cennikowe itd. To jak długo trwają dalsze prace, zależy też od tego jakimi narzędziami dysponuje
Firma projektująca www.
Obecnie tworzone strony z zasady wyposażone są w panel zarządzania umożliwiający
samodzielne dodawanie treści. Jest tzw. CMS. Niektóre firmy oferują szablony stron.Innowacyjnym rozwiązaniem na rynku jest
Innowacyjnym rozwiązaniem na rynku jest Revolti.pl. Ten system umożliwia dowolną manipulację każdym elementem strony i to dosłownie myszką. Dobrym pomysłem jest zlecenie
Firmie
wykonania projektu graficznego strony wraz z oskryptowaniem a następnie już można samodzielnie przebudowywać stronę i dodawać nowe elementy do gotowego profesjonalnego „layoutu”. Projekt typowej strony internetowej Firmy to obecnie koszt w przedziale od 900 do 3000 zł. Więcej kosztują projekty bardziej rozbudowane. Gotową stronę trzeba jeszcze wypozycjonować, żeby strona pojawiała się w wynikach wyszsukiwania zamiast leżeć gdzieś na śmietnikach wyszukiwarek.
Najprostrzym i jednocześnie skutecznym pomysłem jest dodanie strony do
WWW Katalogów
Dobry Katalog www jest skuteczny w pozycjonowaniu, bo z samej definicji zawiera linki tematyczne. Wszystkie linki w danej liście (stronie) katalogu prowadzą do stron powiązanych tematycznie. Taki efekt zostaje osiągnięty wyłącznie w wypadku katalogów moderowanych ręcznie.
Przykładem takiego katalogu www jest Gooru.pl Jest to „stary” katalog o wysokim Page Ranku. Z tych dwóch powodów linki z takiego katalogu www bardzo wydajnie wpływają na pozycję strony w wyszukiwarkach. Za usługi takich katalogów trzeba oczywiście zapłacić, bo nikt nie wykonuje dobrej roboty za darmo, jednak nie są to koszty znaczące – na poziomie kilkunastu zł/rok.
Innymi rodzajami katalogów są
Katalogi Firm
Większość z nich umożliwia dokonanie wpisu z linkiem do strony firmowej. Taki link pojawia się w branżowych listingach katalogu i wpływa na pozycjonowanie strony firmowej. Istnieją jednak takie katalogi jak np. Anonser.pl, które realizują naraz dwie funkcje – pozycjonują stronę firmową poprzez link, ale też same umożliwiają stworzenie dodatkowej strony Firmy w strukturze katalogu. Jeżeli firma posiada już stronę firmową, taka strona w Katalogu to jakby „drugi sklep, w którym wyłożona jest oferta Firmy” przyciągający klientów.
W takim wypadku korzyść dla firmy jest potrójna:
- Strona Firmowa uzyskuje pozycjonowanie.
- Strona Firmy w katalogu uzyskuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach
- Strona Firmy samodzielnie zdobywa klientów
Przy tym strony firmowe w katalogach o schludnej oprawie graficznej nie są dużym wydatkiem dla firmy. Wykonanie i roczne utrzymanie takiej strony to koszt rzędu 500 zł. Zazwyczaj wystarcza, że taka strona pozyska 2-3 klientów i jej koszt się zwraca a strona w dobrze pozycjonowanym katalogu ma 0,5 – 1 tys. unikalnych użytkowników rocznie (Wszystko oczywiście zależy od branży. Firma handlująca stalą może liczyć na mniejszy ruch niż salon piękności, ale w wypadku tej pierwszej już jeden klient gwarantuje zysk na poziomie przewyższającym o kilka tysięcy procent koszt strony w Katalogu.